Merișoarele îmbunătățesc funcționarea creierului. Ce cantitate este indicată
26 mai, 17:42

Merișoarele – FOTO: Pexels@Irita_Antonevica@Anna_Shvets
Merișoarele pot îmbunătăți memoria și funcționarea creierului.

Merișoarele ar putea preveni bolile neurodegenerative precum demența. Un nou studiu a analizat impactul asupra sănătății al consumului echivalentului unei cești de merișoare pe zi la adulții cu vârste cuprinse între 50 și 80 de ani.

Conținut ridicat de flavonoide

Cercetatorii au descoperit că o ceașcă de merișoare poate ajuta la îmbunătățirea memoriei și funcția creierului. Participanții au experimentat, de asemenea, niveluri îmbunătățite de lipoproteine cu densitate mică (LDL) colesterol, de asemenea, cunoscut sub numele de "rău" colesterol.

Flavonoidele sunt un grup de compuși ai plantelor care pot fi găsiți în legume, fructe, vin roșu, ceai și cafea. Acestea au fost asociate cu numeroase beneficii pentru sănătate.

Dr. David Vauzour, cercetător principal în nutriție moleculară la Universitatea din East Anglia, Marea Britanie, susține că studiile au arătat că un aport alimentar mai mare de flavonoide este asociat cu rate mai lente de declin cognitiv și risc mai mic de demență, potrivit Medical News Today.

Pentru a aborda decalajul de cunoștințe, Dr. Vauzour a condus un nou studiu publicat în Frontiers in Nutrition, care a găsit o legătură între consumul echivalentului unei cești de merișoare pe zi și îmbunătățirea memoriei.

Vezi și: Stresul, inamicul sănătății. Diaconu: Hipertensiunea și diabetul, steagurile ROȘII

Teste cognitive

Pentru studiu, cercetătorii au analizat 142 de bărbați și femei cu vârste cuprinse între 50 și 80 de ani. Persoanele care au avut probleme de memorie au fost excluse din cercetare. Cercetătorii au verificat, de asemenea, dacă participanții au consumat deja o cantitate mare de alimente bogate în flavonoide.

Participanții au dat probe de sânge și urină, au fost supuși unui examen fizic și au finalizat un test de screening cognitiv.

Cercetătorii au dat apoi participanților plicuri, care conțineau fie pulbere de merișoare liofilizată, fie o pulbere placebo. Aceștia i-au instruit pe participanți să ia două plicuri pe zi, unul dimineața și unul seara. Doza de pulbere de merișoare a fost aproximativ echivalentă cu o ceașcă de merișoare proaspete.

Participanții au consumat pulberea timp de 12 săptămâni. La sfârșitul studiului, cercetătorii au prelevat din nou probe de sânge și urină ale participanților și măsurători fizice.

Vezi și: De ce închidem ochii când strănutăm? Implică mai mult decât expulzarea aerului

Cercetătorii au descoperit că participanții care au consumat extract de merișoare au demonstrat îmbunătățiri semnificative în performanța memoriei episodice vizuale.

Dincolo de creier, cercetătorii au observat o scădere semnificativă a colesterolului LDL al participanților care au consumat suplimentele de merișoare.

Cercetătorii nu au observat o schimbare în memoria de lucru a participanților (capacitatea de a deține informații în minte pentru o perioadă scurtă de timp) sau funcționarea executivă (procese mentale complexe necesare pentru comportamentul orientat spre obiectiv). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

Greșelile care dăunează inimii femeilor. Cum să le eviți

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?