Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Intoleranța la zahăr, simptome și schimbări alimentare
15 dec 2019 / 16:19
Intoleranța la zahăr, cunoscută și sub denumirea de intoleranță la fructoză sau malabsorbție la zahăr, este o afecțiune digestivă care afectează aproape o treime din toți adulții, potrivit site-ului de internet Food Intolerance Diagnostics.
Intoleranța la zahăr, cunoscută și sub denumirea de intoleranță  la fructoză sau malabsorbție la zahăr, este o afecțiune digestivă. Photo: Sharon McCutcheon  Unsplash

Deoarece simptomele primare ale intoleranței la zahăr - inclusiv gaze, balonare, erupție, dureri abdominale și diaree - sunt similare cu cele ale sindromului colonului iritabil, intoleranță la lactoză, intoleranță la gluten și alte afecțiuni digestive, este important să căutați un diagnostic corect înainte de a face orice modificări majore la dieta, notează Livestrong.

Alimente de evitat

Unul dintre principalele moduri de a gestiona sau de a preveni simptomele intoleranței la zahăr este evitarea alimentelor și băuturilor cu conținut ridicat de fructoză, inclusiv fructe uscate, conserve, suc de fructe, mere și alte produse din fructe procesate.

Mierea, siropul de arțar și orice mâncare sau băutură procesată cu un conținut ridicat de zahăr - în special cele preparate cu sirop de porumb cu fructoză ridicată, inclusiv multe tipuri de sucuri - de asemenea, tind să fie slab tolerate. Fructele proaspete bogate în fructoză care pot fi problematice includ merele, perele, pepenele verde și mango.

Sparanghelul, anghinarea și roșiile sunt mai bogate în fructoză decât majoritatea legumelor și pot să nu fie bine tolerate, în timp ce alimentele care conțin fructane, inclusiv usturoi, praz, ceapă și produse din grâu integral, pot provoca simptome.

Alte considerente

Dacă vi s-a pus diagnosticul de intoleranță la zahăr, discutați cu un dietetician pentru a crea un plan alimentar care să abordeze problema fără a sacrifica alimentația. Conținutul de fructoză din alimentele procesate nu este întotdeauna ușor de descoperit fără îndrumări profesionale. În plus, multe fructe proaspete pot fi bine tolerate în porții mici, astfel încât evitarea lor nu este necesară. Consultați medicul dumneavoastră dacă o dietă cu conținut scăzut de fructoză nu vă atenuează simptomele - intoleranța la zahăr coexistă adesea cu o altă intoleranță alimentară sau alergie.

 

Ştiri Recomandate

Hernia cervicală: posibil cauza unor leziuni ale creierului
Imunitatea: cât de importantă este genetica
Anxietatea, cum o recunoști și cum o măsori
Intoxicație: 14 elevi din Arad au ajuns din nou la spital, după deratizare
Bacterii rezistente la medicamente: lipsa antibioticelor noi, o amenințare gravă
Coronavirusul se extinde în Beijing, China confirmă 139 de cazuri noi
Menopauza prematură crește riscul de multiple boli după vârsta 60 de ani
Comentarii