Făina de greieri, ce gust are și ce trebuie să știi. Pâinea produsă cu acest tip de făină, aprobată de UE

faina de greieri - FOTO: Freepik@DalaiFood
Făina de greieri va putea fi utilizată pentru producerea pâinii. Află ce gust are, dar și ce beneficii.

Făina de greieri este o pulbere proteică cu gust ușor, făcută din greieri măcinați. Făina de greieri va putea fi utilizată la prepararea pâinii, după ce Uniunea Europeană a autorizat intrarea pe piață a unui aliment nou produs de Vietnam. Acesta va intra în compoziția mai multor produse alimentare din UE. Este vorba despre pulberea parțial degresată a greierelui de casă, cu denumirea științifică de Acheta domesticus.

Făina de greieri se va regăsi, de acum încolo, în pâine și chifle multicereale, în biscuiți crocanți și grisine, în preparate din carne, precum și în multe alte produse alimentare.

Proteina din greieri, consumată de sute de ani

Proteina din greieri nu este nimic nou. Oamenii mănâncă insecte de milenii. Abia recent, însă, în meniu a apărut făina de greieri. Dar făina de greieri nu este doar despre nutriție. Este vorba și despre sustenabilitate.

Vezi și: Mersul pe jos: uită de cei 10.000 de pași! Nu contează doar numărul, ci și viteza

Făina de greieri, ce este

Făina de greieri sau pudra de greieri este o pulbere proteică cu gust ușor, făcută din greieri măcinați. Acești greieri provin din ferme de greieri. În comparație cu furajele (pentru creșterea și sacrificarea vacilor), fermele de greieri folosesc mai puțină hrană pentru animale și generează mai puține gaze cu efect de seră pe kilogram de proteine recoltate.

Făina de greieri, cât de sănătoasă este

De fapt, proteina de greieri nu este nimic nou. Oamenii mănâncă insecte de milenii. Cu toate acestea, abia recent, făina de greieri a apărut în meniu, aducând o serie de beneficii pentru sănătate.

Făina de greieri, beneficii

Făina de greieri este o sursă excelentă de proteine, vitamine, minerale, fibre și acizi grași. Dar, spre deosebire de un greieri, făina de greieri nu seamănă cu insectele. Totuși, pulberea de greieri 100% este practic un aliment întreg. Toți nutrienții sunt păstrați, arată exoprotein.

Beneficiile specifice ale făinii de greieri includ:

- Făina de greieri este o proteină completă

- Făina de greieri este bună pentru planetă

- Făina de greieri este bogată în minerale

- Făina de greieri este o sursă bună de acizi grași

- Făina de greieri este bogată în vitamine B

- Făina de greieri susține sănătatea intestinului.

Vezi și: 5 motive pentru care femeile au nevoie de mai mult somn decât bărbații. Peste 60% dintre femei și bărbați nu dorm cât trebuie

Făina de greieri este o proteină completă

Aminoacizii sunt blocurile de proteine. Ele formează aproape fiecare țesut din corpul tău. Proteina din greieri este considerată o "proteină completă", deoarece conține toți cei nouă aminoacizi esențiali. Acești aminoacizi - leucina, izoleucina, valina, metionina, triptofanul, treonina, lizina, histidina și fenilalanina - sunt considerați "esențiali" pentru că trebuie să-i obțineți prin dietă. Nu se pot sintetiza.

Leucina, de exemplu, este un lanț ramificat aminoacid (BCAA) crucial pentru creșterea masei musculare. Nu veți găsi prea multă leucină în proteinele vegetale, dar proteina de greieri este o sursă fină de BCAA-uri. 

Apoi, există triptofan, necesar pentru a face hormonul somnului (melatonina) și hormonul fericirii, adică serotonina.

Făina de greieri, aliment sustenabil

Carnea de vită este o sursă excelentă de proteine biodisponibile. Specialiștii susțin, însă, că creșterea vacilor nu este totalmente sustenabilă.

Vacile produc tone de metan. Metanul este un gaz cu efect de seră extrem de puternic, de aproximativ 30 de ori mai puternic decât dioxidul de carbon. Acesta nu este bun pentru schimbările climatice.

Practicile convenționale de creștere distrug, de asemenea, calitatea solului, creează deșeuri de scurgere, utilizează resurse excesive și contribuie la problema rezistenței la antibiotice.

Vezi și: Plantele care cresc imunitatea. Una dintre ele, considerată antibiotic natural: Trei picături, de trei ori pe zi

Făina de greieri, bogată în minerale

Când mănânci făină de greieri, mănânci întregul greiere. Asta înseamnă că vei beneficia de o cantitate importantă de minerale. Aceste minerale includ zinc, cupru, iod, și mangan. Iată de ce îți dorești mai multe dintre aceste minerale în dieta ta:

Zincul susține imunitatea, producția de hormoni și sănătatea ADN-ului. Deficitul de zinc apare adesea ca pielea uscată, vindecarea lentă a rănilor, căderea părului și deficiența de hormoni sexuali.

Cuprul susține sănătatea pielii, funcția imunitară și absorbția fierului. Este adesea deficitar în dieta modernă. Deficitul de cupru imită anemia cu deficit de fier și prezintă celule albe scăzute din sânge.

Iodul este necesar pentru a produce hormon tiroidian, care reglează metabolismul. Iodul scăzut se manifestă ca hipotiroidism.

Manganul te ajută să formezi oase și să metabolizezi proteinele. Multe enzime din corpul tău sunt dependente de mangan. Unul numit glutamina sintaza transformă amoniacul toxic in glutamina, un aminoacid benefic.

Concluzia este că făina de greieri - spre deosebire de alte pulberi proteice - conține minerale valoroase rare în dieta modernă.

Vezi și: Apa potabilă, realitatea unui pericol ascuns în pahar. Cum este tratată, de ce are gust diferit, ce BOLI riști și când să NU o mai bei: Nu este potabilă în condițiile astea

Făina de greieri este o sursă bună de acizi grași 

Făina de greieri este o sursă importantă de acizi grași. Grăsimea construiește membranele celulare, stochează energie și vă ajută să absorbiți vitaminele liposolubile, cum ar fi A, D și K.

După proteine, grăsimea este a doua cea mai mare sursă de calorii din făina de greieri. Aceste grăsimi includ grăsimi mononesaturate, grăsimi polinesaturate și grăsimi saturate. Toate au roluri specifice în corpul dumneavoastră.

Făina de greieri, conținut ridicat de vitamina B

Cei mai mulți oameni știu vitamine B sunt benefice pentru organism. Mai puțini oameni știu de ce. Făina de greieri este bogată în vitamina B12. Aceasta este esențială pentru funcționarea normală a organismului. Vitamina B12 sintetizează ADN-ul pentru a produce celulele roșii din sânge.

Deficitul de vitamina B12 poate avea o gamă largă de simptome și anume:

- Ceață mentală

- Anemie

- Depresie  

Animalele sunt cea mai bună sursă alimentară de B12. O porție de pulbere proteică de greieri, de exemplu, conține 80% din DZR. Împreună cu B12, proteina de greieri este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina B2 (riboflavină) și vitamina B7 (biotină). Riboflavina și biotina susțin sănătatea pielii.

Vezi și: Ieșirea în aer liber, efecte surprinzătoare. Reduce medicația pentru insomnie și anxietate

Făina de greieri, conținut de prebiotice

Chitina este un prebiotic - un tip special de fibre care alimentează bacterii benefice (probiotice) în intestin. Exoscheletul unui greieri, veți dori să știți, este făcut - în parte - din chitină.

Oamenii de știință, de fapt, cred că chitina poate avea beneficii asupra sănătății intestinului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cele 5 tipuri de relații și efectul lor 

Crossuri externe

pixel