Dovleceii zucchini întăresc vederea. Consumați regulat, pot reduce și riscul de diabet de tip 2

dovleceii foto:freepik
Dovleceii zucchini întăresc vederea. Pot reduce și riscul de diabet de tip 2. Care sunt celelalte beneficii.

Dovleceii zucchini întăresc vederea. Zucchiniul conține numeroase substanțe nutritive. Ca urmare, includerea sa în dieta ta poate aduce o varietate de beneficii pentru sănătate. Deși este adesea considerat un legume, el este clasificat botanic ca fruct.

Vezi și: Cum afectează detergenții de rufe sănătatea. Ce se întâmplă cu apa după ce sunt spălate rufele

Zucchiniul este un dovleac de vară din familia plantelor Cucurbitaceae, alături de pepeni și castraveți.

Poate ajunge la peste 1 metru în lungime, dar de obicei este recoltat când este încă imatur - măsurând în mod obișnuit sub 20 de centimetri. Se găsește și în mai multe varietăți, care variază în culoare de la galben intens la verde închis, potrivit Healthline.

Deși dovleceii au apărut în America, această variantă a fost dezvoltată pentru prima dată la începutul anilor 1800 în Italia.

Zucchiniul a fost utilizat în medicina populară pentru tratarea răcelilor, durerilor și a diverselor afecțiuni de sănătate. Cu toate acestea, nu toate utilizările sale sunt susținute de dovezi științifice.

Bogat în nutrienți

Dovlecelul este bogat în numeroase vitamine, minerale și alți compuși vegetali benefici.

O cană (223 grame) de dovlecel gătit furnizează:

Calorii: 17

Proteină: 1 gram

Grăsimi: mai puțin de 1 gram

Carbohidrați: 3 grame

Zahăr: 1 gram

Fibre: 1 gram

Vitamina A: 40% din doza zilnică recomandată (DZR)

Mangan: 16% din DZR

Vitamina C: 14% din DZR

Potasiu: 13% din DZR

Magneziu: 10% din DZR

Vitamina K: 9% din DZR

Acid folic: 8% din DZR

Cupru: 8% din DZR

Fosfor: 7% din DZR

Vitamina B6: 7% din DZR

Tiamină: 5% din DZR

Conține, de asemenea, cantități mici de fier, calciu, zinc și mai multe alte vitamine din complexul B.

În special, conținutul său ridicat de vitamina A poate susține vederea și sistemul imunitar.

Dovlecelul crud oferă un profil nutrițional similar cu cel al celui gătit, dar cu mai puțină vitamină A și mai multă vitamină C, un nutrient care tinde să fie redus prin gătire.

Bogat în antioxidanți

Antioxidanții sunt compuși vegetali benefici care ajută la protejarea corpului tău de daunele provocate de radicalii liberi.

Carotenoizii - cum ar fi luteina, zeaxantina și beta-carotenul - sunt în special prezente în dovlecei.

Aceștia pot fi benefici pentru ochi, pielea și inima ta, oferind în același timp o oarecare protecție împotriva anumitor tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de prostată.

Cercetările indică faptul că coaja plantei găzduiește cele mai mari niveluri de antioxidanți. .

Contribuie la o digestie sănătoasă

Dovlecelul poate promova o digestie sănătoasă în mai multe moduri.

În primul rând, este bogat în apă, care poate înmuia scaunele. Acest lucru face mai ușoară trecerea lor și reduce șansele de constipație.

Fibra insolubilă adaugă volum scaunelor și ajută alimentele să treacă mai ușor prin intestin, reducând și mai mult riscul de constipație. Acest beneficiu se amplifică dacă ai suficiente lichide în dietă.

Între timp, fibra solubilă hrănește bacteriile benefice care trăiesc în intestinele tale. În schimb, aceste bacterii prietenoase produc acizi grași cu lanț scurt (AGL-uri) care hrănesc celulele intestinului tău.

De asemenea, AGL-urile pot ajuta la reducerea inflamației și a simptomelor anumitor afecțiuni intestinale, cum ar fi sindromul de intestin iritabil (SII), boala Crohn și colita ulcerativă.

Poate reduce nivelul de zahăr din sânge

Zucchiniul poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge la persoanele cu diabet de tip 2.

Cu 3 grame de carbohidrați per cană gătită (232 grame), dovlecelul oferă o alternativă excelentă cu conținut scăzut de carbohidrați la paste pentru cei care doresc să reducă aportul de carbohidrați. Poate fi spiralat sau tăiat pentru a înlocui spaghetele, linguinele sau pastele de lasagna în preparate.

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați poate scădea semnificativ nivelurile de zahăr și insulină din sânge, ambele fiind beneficii care pot menține stabile nivelurile de zahăr din sânge și pot reduce necesitatea de medicamente la persoanele cu diabet de tip 2.

În plus, fibrele din dovlecel contribuie la stabilizarea nivelurilor de zahăr din sânge, prevenind fluctuațiile acestora după mese. Dieta bogată în fibre din fructe și legume - inclusiv dovlecel - este constant legată de un risc mai scăzut de diabet de tip 2.

De asemenea, fibrele găsite în dovlecei pot ajuta la creșterea sensibilității la insulină, ceea ce poate contribui, de asemenea, la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

În plus, studiile efectuate pe animale au observat că extractul de coajă de dovlecel poate ajuta la reducerea nivelurilor de zahăr și insulină din sânge. Acest lucru poate fi datorat antioxidanților puternici din coajă.

Totuși, sunt necesare cercetări umane pentru a trage concluzii solide.

Poate întări vederea

Adăugarea dovlecelului la dieta ta poate ajuta la îmbunătățirea vederii.

Asta și pentru că dovlecelul este bogat în vitamina C și beta-caroten - doi nutrienți importanți pentru sănătatea ochilor.

De asemenea, dovlecelul conține antioxidanții luteina și zeaxantina. Cercetările arată că acești antioxidanți se pot acumula în retina ta, îmbunătățindu-ți vederea și reducând riscul de boli oculare legate de vârstă.

Aceasta poate include un risc mai mic de degenerescență maculară, care este principala cauză a pierderii ireversibile a vederii la adulții mai în vârstă.

În plus, dietele bogate în luteină și zeaxantină pot, de asemenea, să reducă probabilitatea de a dezvolta cataracte, un nor de lentilă care poate duce la o vedere slabă.

Poate ajuta la pierderea în greutate

Consumul regulat de dovlecel te poate ajuta să pierzi în greutate.

Vezi și: Microplasticele, pericol pentru sănătate. A infiltrat oceanele și aerul pe care îl respirăm. Cât de nociv poate fi

Acest fruct este bogat în apă și are o densitate calorică scăzută, ceea ce te poate ajuta să te simți sătul.

De asemenea, conținutul său de fibre poate reduce foamea și să țină la distanță apetitul.

În plus, studiile leagă în mod constant consumul ridicat de fructe și legume de pierderea în greutate și de o rată mai lentă de creștere în greutate în timp.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cele 5 tipuri de relații și efectul lor 
Raed Arafat - FOTO: Crișan Andreescu / DC Media Group
EXCLUSIV
Soluţii pentru un zâmbet natural şi strălucitor

Crossuri externe

pixel