Dieta mediteraneană „verde” ar putea fi mai bună decât cea originală: de ce este diferită
11 sep, 09:35

Dieta de tip mediteranean   FOTO: pexels.com
Dieta mediteraneană este considerară la modul general cea mai bună pentru sănătatea inimii. Specialiștii spun că este o varietate chiar mai bună.

Considerată pe scară largă cea mai sănătoasă dietă pentru inima ta, dieta mediteraneană este bogată în alimente pe bază de plante și conține doar cantități mici de carne și produse lactate. Dar o variantă care include mai multe alimente vegetale verzi poate fi chiar mai bună pentru dvs., sugerează un mic studiu.

Studiul a inclus 294 de persoane sedentare, cu obezitate moderată, pe care cercetătorii le-au împărțit aleatoriu în trei grupuri. Fiecare a primit sfaturi dietetice diferite: o dietă sănătoasă standard, o dietă mediteraneană cu conținut scăzut de calorii sau o dietă mediteraneană „verde”. Ambele grupuri de regim mediteranean au inclus aproximativ un sfert de cană de nuci zilnic, iar carnea de pasăre și peștele au înlocuit carnea de vită și mielul.

Dieta „med-verde”, mai eficientă

Persoanele care au urmat versiunea verde a dietei au fost, de asemenea, încurajate să bea zilnic trei până la patru căni de ceai verde, împreună cu un shake zilnic făcut cu lintiță, o plantă acvatică bogată în proteine.

După șase luni, persoanele care au urmat dieta „Med verde” au obținut cele mai multe beneficii pentru sănătate, în comparație cu celelalte două grupuri. Ei au experimentat îmbunătățiri mai mari a mai multor factori de risc legați de inimă, inclusiv scăderea greutății corporale, a colesterolului, a tensiunii arteriale și a proteinelor C-reactive (un marker al inflamației). Studiul a fost publicat online de revista Heart.

G Ad:

Ştiri Recomandate

Consumul de ciuperci pare să scadă riscul de depresie
COVID-19: NICIUN PAT LIBER, în secțiile ATI din țară
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri