Dieta de două zile pe săptămână. Prof dr Mencinicopschi: efecte INCREDIBILE asupra minții și organismului
03 Martie, 08:48

Dieta  Foto: Bill Oxford / Unsplash
Cunoscutul nutriționist prof dr Gheorghe Mencinicopschi spune că dacă există o dietă care se ține doar două zile pe săptămână, iar efectele asupra minții și metabolismului sunt incredibile. Iată despre ce e vorba: 

Dietă pentru trup și suflet, care echilibrează metabolismul și curăță organismul de care vorbește prof dr Gheorghe Mencinicopschi este de fapt postul de două zile pe săptămână. Dar nu, nu faci foamea în acele două zile, ci practic reduci major aportul caloric. 

„Cercetările recente au demonstrat că un post intermitent de două zile pe săptămână, spre exemplu MIERCUREA și VINEREA, în care un bărbat consumă circa 600 de kcal/zi, iar o femeie circa 500 kcal/zi, din alimente cu valoare biologică înaltă (...) are un efect de comutare a metabolismului spre o funcționare corectă, cu generare de energie metabolică, ardere a grăsimilor, stare neuro-psihică optimă, sănătate sustenabilă și longevitate”, a explicat prof dr Gheorghe Mencinicopschi, n cartea sa intitulată „Crezi că știi să trăiești? Alimentația și longevitatea”, publicată la editura Dharana. 

Cunoscutul nutriționist spune că în zilele de post putem consuma cantități mici de legume, fructe, leguminoase, ciuperci, nuci și semințe crude (nu prăjite), germeni și vlăstari de plante. 

Spre exemplu, 100 de grame de ciuperci înseamnă de fapt 22,2 kcal. În schimb, 100 de grame de nuci conțin 654,4 kcal.

Dintre legume, la 100 de grame: 

- Ardeiul roşu - 26 kcal,

- Cartofii dulci – 61 kcal

- Castraveții - 15 kcal

- Dovleacul – 28 kcal

- Dovleceii fierți - 15 kcal

- Mazărea fiartă – 62 kcal

- Morcovii – 31 kcal

- Roșiile - 19

- Salată de vinete - 148 kcal

- Varză murată - 12 kcal

- Varză albă – 29 kcal. 

La fructe, porția de 100 de grame conține: 

- Afine – 43 kcal

- Ananas, felii în sirop - 84 kcal

- Avocado - 160 kcal

- Banane - 95 kcal

- Căpșuni - 28 kcal

- Coacăze - 33 kcal

- Fructe kaki - 53 kcal

- Gutui - 40 kcal

- Lămâi - 36 kcal

- Mandarine - 42 kcal

- Mere - 46 kcal

- Pere - 54 kcal

- Portocale - 44 kcal

- Prune - 45 kcal

- Struguri  - 69 kcal.

Ştiri Recomandate

DIETA de primăvară a lui Cori Grămescu. MENIU pentru 7 zile
Platforma de programare la vaccinare a fost optimizată: sunt disponibile informații suplimentare
Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri