Depresie și anxietate. Cum te trădează contul de Twitter

Știrile amiezii
Depresia și anxietatea pot fi depistate mult mai devreme cu ajutorul inteligenței artificale. Cercetătorii au descoperit că studiind conturile de Twitter, pot identifica o persoană predispusă la aceste afecțiuni.

Utilizatorii Twitter cu depresie și anxietate s-au dovedit a fi mai susceptibili de a posta imagini cu valori estetice mai mici și culori mai puțin vii, în special imagini în tonuri de gri, potrivit unui nou studiu condus de cercetătorii de la Penn Medicine.

În plus, ei au descoperit că utilizatorii au tendința de a suprima emoțiile pozitive, mai degrabă decât să afișeze mai mult emoții negative, cum ar fi o față serioasă, dar nu încruntată, în imaginile lor de profil, scrie medicalxpress.com.

Studiul a încercat să utilizeze viziunea computerizată și inteligența artificială pentru a determina ce calități ale fotografiilor postate și fixate ca imagini de profil pe Twitter ar putea fi asociate cu depresia și anxietatea, luând în calcul și utilizarea platformei ca metodă de screening pentru aceste două tpuri de afecțiune. Cercetarea va fi prezentată la Conferința Internațională AAAI pe Web și Social Media, 11-14 iunie, la München.

Inteligența artificală „vede” mai repede depresia

În 2018, cercetătorii de la Penn Medicine au descoperit că depresia ar putea fi prezisă cu trei luni înainte de diagnosticare, prin utilizarea inteligenței artificiale pentru a identifica cuvintele cheie care au marcat anumiți utilizatori.

Pe măsură ce social media devine din ce în ce mai concentrată asupra imaginii - mai mult de jumătate din toate conturile de twitter, 3000 pe secundă, conțin acum o imagine - obținerea de indicii privind condițiile de sănătate prin conținutul imaginii va deveni din ce în ce mai valoroasă pentru medicină.

Deși asocierea dintre depresie și modelele de utilizare a limbajului este bine studiată, aspectele vizuale ale depresiei nu au fost la fel, a spus autorul studiului, Sharath Guntuku, un om de știință în cercetare la Penn Medicine's Center for Digital Health.

"Este o provocare de a transforma pixelii care formează imaginile în funcții interpretabile, dar cu avansurile în algoritmii de viziune ai computerului, acum încercăm să descoperim o altă dimensiune a afecțiunii, așa cum se manifestă online".

Cercetătorii au folosit algoritmi pentru a extrage caracteristici precum culori, expresii faciale și diferite măsuri estetice (cum ar fi profunzimea câmpului, simetrie și iluminare) din imaginile postate de mai mult de 4.000 de utilizatori Twitter care au consimțit să facă parte din studiu.

Pentru a-și clasifica rapid depresia și scorurile de anxietate, au analizat ultimele 3.200 de conturi de twitter ale fiecărei persoane. Între timp, 887 de utilizatori au completat, de asemenea, un studiu tradițional pentru a obține scoruri de depresie și anxietate. Apoi, caracteristicile imaginii au fost corelate cu depresia și scorurile de anxietate ale utilizatorilor. Din aceasta au apărut câteva relații semnificative.

Imaginile de profil, „trădătoarele” depresiei

În plus față de găsirea unei asocieri între depresie și anxietate și cei care au postat fotografii mai putin vii, cercetătorii au descoperit, de asemenea, că imaginile de profil ale utilizatorilor anxioși sunt marcate de nivelul de gri și coeziunea estetică redusă, dar mai puțin decât cele ale utilizatorilor deprimați.

De asemenea, a existat ceva de interpretat în ceea ce nu a fost inclus în fotografii. Utilizatorii deprimați postau, adesea, fotografii numai cu fețe proprii, fără familii, prieteni sau alte persoane care apar în ele.
În plus, postările includ rareori activitățile sau interesele recreative, care au apărut mai des în fotografiile utilizatorilor care nu sunt deprimați. "Depresia este adesea însoțită de "afectul plat", care se caracterizează printr-o expresie și expunere a emoției reduse", a spus Guntuku.

Dezvoltarea unei versiuni mai automatizate a activității cercetătorilor a facut promisiunea extinderii creeningului depresiei și anxietății.

Acest instrument este departe de a fi perfect pentru a fi folosit ca un instrument de diagnosticare. „Cu toate acestea, ar putea fi o metodă „low-cost„ pentru clinicieni, cu permisiunea de la pacienții lor de a le fi monitorizate. Clinicienii ar putea apoi să se adreseze pacienților care prezintă semnele afecțiunii, pentru metode mai oficiale de screening".

"Ceva de genul asta ar putea fi aplicat și pentru Instagram și mesaje text", a spus Ungar.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Dr. Doru Negru
EXCLUSIV

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel