Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Dansul care îți scade tensiunea și reduce semnificativ riscul de boli de inimă
10 sep, 21:44
Hula, dansul național din Hawaii, al 50-lea stat al SUA, scade tensiunea și reduce considerabil riscul de boli de inimă, arată un studiu care a fost prezentat în weekend, la New Orleans, la American Heart Association’s Hypertension 2019 Scientific Sessions.
Hula, dansul tradițional din Hawaii

Un nou studiu a artat că dansul tradițional din Hawaii reduce „semnificativ" riscul de boli de inimă. Nativii hawaieni care au participat la un program de scădere a tensiunii arteriale, care a inclus dansul lor național hula, au reușit să-și scadă tensiunea arterială mai mult decât cei care au avut parte doar de educație standard în ceea ce privește dieta și exercițiile fizice, potrivit cercetărilor preliminare prezentate la Hypertension 2019 Scientific Sessions ale American Heart Association, care s-au desfășurat în weekend la New Orleans.

Rezultatele unui studiu de cinci ani cu mai mult de 260 de participanți nativi din Hawaii au arătat că hula a redus „în mod semnificativ" riscul de boli de inimă, cei din studiu reușind să-și scadă tensiunea arterială sistolică, în medie, cu 17 puncte.

Subiecții, care aveau vârsta medie de 58 de ani, și 80% erau femei, deși erau sub tratament medical pentru hipertensiune arterială, aveau încă o tensiune arterială sistolică (numărul maxim) de 140 mmHg sau mai mare sau aveau o tensiune arterială sistolică de 130mmHg sau mai mare și a avut și diabet de tip 2.

Rezultate dintr-un program de două ore de dans pe săptămână

După trei ședințe de câte o oră de educație pentru hipertensiune, care au inclus informații despre dietă, exerciții fizice și utilizarea medicamentelor, participanții au fost repartizați la întâmplare într-un grup de control, care nu a mai primit nicio intervenție suplimentară, sau un grup care urma să facă ore de dans hula. Participanții din grupul Hula au dansat practic de două ori pe seăptămână câte o oră, timp de trei luni, sesiuni urmate de o lecție lunară timp de trei luni suplimentare. De asemenea, eu ai făcut practică după voie, precum și activități de grup pentru a consolida educația în materie de controlul hipertensiunii și de comportamente sănătoase. Toți participanții și-au continuat tratamentul medical obișnuit în timpul studiului.

Dr Keaweʻaimoku Kaholokula, cercetătorul principal pentru studiul și președintele Departamentului de Sănătate Nativă de la Facultatea de Medicină a Universității din Hawaii, a declarat că oamenii de știință au descoperit că Hawaienii autohtoni doresc intervenții în stilul de viață bazate pe grupuri și relevante din punct de vedere cultural care să rezoneze cu valorile lor culturale.

„Hula este distractiv, este ceva ce poți face la o vârstă înaintată, precum și la o vârstă fragedă", a spus Kaholokula, într-un comunicat de presă.

„Poate fi ajustat, modificat pentru persoane cu capacitate fizică diferită (...) dansul cred că este un tip de activitate fizică care are sens, pe care îl putem folosi cu adevărat pentru promovarea sănătății. "

Scade tensiunea și riscul de boli de inimă și AVC

După ce s-au ajustat valorile în funcție de greutatea și tensiunea arterială a participanților la începutul studiului, și la șase luni, cercetătorii au descoperit că, în comparație cu persoanele din grupul de control, cei care au dansat hula aveau:

- șanse mai mari să fi reușit să-și scadă tensiunea arterială până la sub 130/80 mmHg, ținta actuală pentru tratamentul tensiunii arteriale pentru pacienții fără diabet;

- șanse mai mari să-și fi scăzut tensiunea sistolică (numărul maxim) cu peste 10 mmHg, o cantitate care reduce semnificativ riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și insuficiență cardiacă; și

- erau capabili să-și poată menține îmbunătățirea tensiunii arteriale la o monitorizare la un an de la începerea studiului (și la 6 luni de la terminarea lecțiilor de hula incluse în cercetare).

„Participanții au spus că hula a fost distractivă și a ajutat la satisfacerea nevoilor lor spirituale și culturale", a spus Kaholokula. „Mai mult de 80% dintre ei au rămas cu program timp de șase luni și 77% erau încă în el la 12 luni, ceea ce reflectă un interes ridicat pentru un program întemeiat cultural ca acesta."

Orice fel de exercițiu care te face să respiri mai greu

„Aceste rezultate consolidează ideea că, pentru majoritatea oamenilor, cea mai bună activitate fizică pentru sănătate este una care vă face să respirați puțin mai repede și să vă face inima să bată puțin mai repede", a spus dr. David Goff, director la Divizia de Științe Cardiovasculare la Institutul Național al Inimii, Plămânului și Sângelui (parte a Institutelor Naționale americane de Sănătate), care a finanțat studiul. „Indiferent dacă e vorba de dans, ciclism, înot, surf sau drumeții, cheia este să te miști din ce în ce mai des. A fi activ cu prietenii și familia poate ajuta la susținerea distracției sănătoase în timp. "

Deși studiul a fost realizat în pe nativii din Hawaii, rezultatele se pot aplica altor grupuri arată cercetătorii.

„Alte activități culturale similare, în special cele care includ activități fizice care respectă liniile directoare naționale, precum și activitățile sociale și culturale care implică și determină oamenii să facă schimbări de comportament, ar putea fi utilizate într-un mod similar în alte grupuri indigene precum indienii americani, indivizii din Alaska, maori din Noua Zeelandă, aborigeni din Australia și mulți alții ", a spus Kaholokula.


Ştiri Recomandate

Pneumonie, un copil moare la fiecare 39 de secunde la nivel mondial
Prof dr Liana Gheorghe. Foto. DC Medical
EXCLUSIV
Prof Dr Liana Gheorghe: noutăți în bolile ficatului. Academia de Sănătate, ediție specială
Cum să mâncăm ca să nu ne îngrășăm. Sfaturile unui psiholog
Dr Victor Costache: Plata salariilor cadrelor medicale în decembrie se va face la timp
Medic de la Spitalul de Psihiatrie Obregia, urmărire penală pentru mită în formă continuată
Oamenii mai buni trăiesc mai mult? Opinia experților
Vaccin Ebola, aprobat pentru comercializare de Comisia Europeană
Răni, răceli, arsuri. Beneficiile uimitoare ale mierii ajută oare și unii alergici?
Cele mai bune surse de fier din mâncare. Ce să alegi din grădină și de la magazin
Boala Crohn, colita ulceroasă: risc crescut de cancer sau moarte timpurie
Depresia, asociată frecvent cu boala inflamatorie intestinală
Marijuana, posibile efecte nedorite asupra sănătății
Antibiotice: Noi substanțe rup rezistența bacteriană
Diferența dintre mâncatul excesiv și tulburările alimentare
Medicamente pentru fibrilație atrială, eficiență scăzută la pacienții mai în vârstă
Durata somnului poate prezice riscul de deces din cauza diabetului și a hipertensiunii
Cardiacii, risc de șapte ori mai mare de a face cancer
Activitatea fizică după un atac de cord poate scădea riscul de deces cu 30%
Consumul de alcool în tinerețe, asociat cu anxietatea din adolescență
Alimentele ultra-procesate, chipsurile și sucurile, pericol pentru inimă
Somnul spală creierul de toxine
Situaţie dificilă la SAJ, rămas fără manager; salariaţii se pregătesc de proteste
Ciuhodaru, despre legea educației pentru sănătate: Proiectul va fi votat joi în PE
Difteria confirmată în Ucraina. DSP Suceava, recomandări pentru medicii de familie și pacienți
Proiect AMVVD: primul centru de recuperare medicală pentru militari
Ochii ar putea prezice riscul de boli cardiovasculare
Neoplasmul de col uterin, care sunt simptomele și cum se previne
Celulele umane. FOTO: pexels.com
EXCLUSIV
Dr Răzvan Iacob: rolul terapiilor celulare în îmbunătățirea funcției organelor
Președintele CNAS: Trebuie să asigurăm un acces cât mai facil la servicii medicale al pacienților
Simptome severe ale intoleranței la lactoză
Depistarea precoce a cancerului profesional, lege promulgată de președinte
Tampoanele pentru femei, scoase din lista produselor de lux
De ce e bine să faci mișcare. Studiile care zic că sportul înseamnă viață lungă
Comentarii