Cum văd pacienții relația cu companiile farmaceutice, studiu lansat de APCR

Medicamente
Un studiu care își propune să evalueze cum văd pacienții relația pe care o stabilesc cu companiile farmaceutice va fi realizat de Alianța Națională a Pacienților Cronici din România (APCR) și Centrul de Cercetări în Economie Comportamentală Aplicată din cadrul Universității din București.

Obiectivele generale ale proiectului sunt identificarea așteptărilor pe care le au pacienții în raport cu serviciile din farmaciile cu circuit deschis și închis, precum și evaluarea experienței directe în raport cu aceste așteptări, identificarea unor factori relevanți pentru explicarea gradului de satisfacție a pacienților față de serviciile oferite în farmaciile cu circuit deschis și închis, evaluarea gradului de satisfacție în interacțiunea organizațiilor de pacienți cu companiile farmaceutice.

„Este un proiect pe care noi încă de un an îl pregătim cu Universitatea din București, cu cercetători, printr-un parteneriat cu ei privind interacțiunea asociațiilor de pacienți cu companiile farmaceutice. De ce ne dorim acest lucru? Pentru că fiecare companie și autoritate clamează pacientul în centrul sistemului. Ne dorim să aflăm adevărul. Dacă de la autorități deja ne-am convins, dorim să avem un barometru al relațiilor asociațiilor de pacienți cu industria farma. Este important și pentru ei și pentru noi unde ne poziționăm, ce avem de făcut, ce trebuie îmbunătățit pentru că numai așa având acest barometru putem regla lucrurile. Va fi un studiu care va da un barometru real a acestei interacțiuni ale asociațiilor de pacienți cu companiile farma", a declarat președintele Alianței Pacienților Cronici din România (APCR), Cezar Irimia, la conferința de lansare a studiului.

Rezultatele, anul viitor

Potrivit acestuia, studiul se va desfășura pe parcursului unui an.

„La anul vom avea în toamnă rezultatele. Este important să stabilim chestionarul prin care vom face acel studiu de piață. Când spunem industria farma nu ne referim doar la producători de medicamente originale sau generice, ne referim și la farmacii. Ne dorim ca acest barometru să aducă îmbunătățiri în relația noastră cu industria și nu numai. Acest barometru poate fi eficient și benefic și pentru decidenții din sănătate", a explicat Irimia.
Cercetarea va avea ca obiective și evaluarea gradului de satisfacție a pacienților în raport cu organizațiile care îi reprezintă.

Rezultatele cercetării științifice, cuprinse într-un document final, vor fi diseminate către toți factorii interesați din domeniu: organizațiile reprezentative de pacienți, Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente, Ministerul Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Ştiri Recomandate

Crossuri externe

pixel