Ceaiul care îmblânzește stresul. Ce alte plante au efecte similare
20 ian, 09:47

Ceaiul de tei este un calmant folosit de secole bune. Dr Mihaela Bilic îl recomandă în perioadele de stres.

În perioadele de stres, bea ceai de tei, este recomandarea medicului nutriționist Mihaela Bilic.

”Terapie gratuită cu flori de tei. Încă din secolul 15 florile de tei au fost folosite pentru virtuțile lor sedative și calmante. Până și bunicii noștri știau că un ceai de tei cu un strop de miere te liniștește și te scapă de tulburările de somn. Pe lângă efectul tranchilizant, scade stresul și anxietatea, dar și spasmele asociate problemelor digestive. Și răceala tot cu ceai de tei se tratează, datorită capacității lui de a scădea febra, durerile în gât și de a diminua secrețiile nazale. Băut în loc de apă (măcar 2 căni/zi) are și efect benefic pe hipertensiune(crește diureza), plus rol hepatoprotector”, explică medicul Mihaela Bilic, într-o postare pe Instagram.

În medicina populară se crede că teiul ajută la diminuarea anxietății. O cană de ceai din flori uscate de tei (de preferat florile întregi uscate, nu pliculețele cu florile mărunțite praf) vă poate ajuta să vă relaxați și, eventual, să ameliorați insomnia (o afecțiune frecvent legată de problemele de anxietate și stres). Există și dovezi științifice în acest sens: un studiu preliminar publicat în Journal of Ethnopharmacology (link direct studiu) a constatat că florile de tei ar putea ajuta la meliorarea anxietății.

Alte ceaiuri care calmează:

* ceai verde - teanina (un aminoacid din ceaiul verde) promovează relaxarea și tratează o serie de probleme de sănătate mintală, mai exact poate atenua anxietatea, combate depresia și reduce stresul. Cercetările preliminare arată că teanina poate ajuta la îmbunătățirea dispoziției, a funcției creierului și la calmarea răspunsului corpului la stres. Alte studii susțin că persoanele care consumă ceai verde în mod regulat pot avea o protecție crescută împotriva hipertensiunii arteriale și a colesterolului ridicat.

* ceai de mușețel - pentru a obține opt ore în fiecare noapte, încercați un ceai de mușețel. Va calma și vă va ajuta să funcționați optim ziua atunci când suferiți de insomnie, se arată într-un studiu pilot publicat în BMC Complementary and Alternative Medicine în 2011.

* ceai de rozmarin - unele dovezi că rozmarinul poate contribui la îmbunătățirea sănătății creierului prin stimularea activității implicate în controlul stării de spirit. Un studiu preliminar publicat în revista Fitoterapia în 2013 arată că rozmarinul a contribuit la îmbunătățirea memoriei pe termen lung la șobolani, dar și că mai multe substanțe care se găsesc în rozmarin încetinesc afectarea memoriei care vine odată cu vârsta.

* ceai din paie de ovăz - paiele de ovăz se știe că pot fi un stimulent natural care dau energie organismului. Ameliorează starea de somnolență și oboseală are apare de regulă la prânz și anxietatea, insomnia și stresul cronic. Deși are o istorie lungă de utilizare ca remediu popular pentru lipsa de energie și pentru a calma mintea, cercetările preliminare arată că alte părți ale plantei de ovăz pot contribui la îmbunătățirea stării de sănătate: tărâțele de ovăz, de exemplu, pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol și la protejarea împotriva întăririi arterelor, un factor de risc superior pentru bolile cardiovasculare.

* valeriană - rădăcina de valeriană este folosită de mult timp ca remediu popular pentru a promova calmul și un somn mai bun. Valeriana officinalis, cum este cunoscută în mod obișnuit ca valeriană, conține o serie de compuși care pot juca un rol în îmbunătățirea somnului și gestionarea anxietății. 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?