Ce se întâmplă dacă te culci mai devreme. Care este, de fapt, ora de culcare potrivită

culci devreme - FOTO: Pexels@Ron Lach
Ce se întâmplă dacă te culci mai devreme. Iată care sunt efectele pe care acest obicei le-ar putea avea asupra sănătății noastre.

Potrivit experților, adulții cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani ar trebui în general să vizeze șapte sau mai multe ore de somn în fiecare noapte. Astfel, dacă ne culcăm mai devreme, am putea atinge acest obicetiv.

Mai mult, așa cum a declarat dr. Matt Walker, șeful Laboratorului de Somn și Neuroimagistică de la Universitatea din California, Berkeley, "timpul nopții în care dormi face o diferență semnificativă în ceea ce privește structura și calitatea somnului tău".

De obicei, în timpul somnului, experimentăm atât somnul cu mișcări oculare non-rapide (non-REM), cât și somnul REM în cadrul ciclurilor noastre de somn, dar conform dr. Walker, raportul non-REM/REM tinde să fie în favoarea somnului non-REM în prima parte a nopții.

Deci, dacă ne punem la somn mai târziu, ar putea însemna obținerea mai puțin somn non-REM. Dar a ne pune la somn mai devreme nu este întotdeauna o opțiune. De exemplu, există munca în ture, care a fost asociată cu diverse probleme de sănătate. În plus, așa cum remarcă psihologul în somn certificat de bord, dr. Jade Wu, pe site-ul său web, sunt persoane care pur și simplu nu pot adormi devreme.

Vezi și: De ce să nu faci patul imediat ce te trezești. La cât timp după ce te trezești trebuie să aerisești

A te culca devreme ar putea da un impuls sistemului tău imunitar

Potrivit specialiștilor, persoanele care se culcă devreme au un sistem imunitar mai puternic. Dr. Eric J. Olson remarcă că sistemul imunitar eliberează proteine numite citokine în timp ce dormi. Aceste citokine sunt vitale pentru sănătate.

Când ești sănătos, citokinele acționează ca mesageri chimici către alte celule pentru a menține o funcționare corespunzătoare a sistemului imunitar; când ești bolnav, citokinele transmit mesaje sistemului imunitar, în funcție de tipul de amenințare cu care se confruntă organismul tău.

Mai mult, unele citokine ajută efectiv la somn. Conform dr. Olson, lipsa somnului suficient poate afecta negativ producția de citokine a organismului tău, precum și numărul de celule și anticorpi din corpul tău care ajută la protejarea împotriva infecțiilor, potrivit Health Digest.

Vezi și: Cel mai periculos aliment pentru sănătate. Ligia Pop: Ne strică ficatul și fierea. Trebuie să îl evităm pe cât posibil!

Culcatul devreme ar putea duce la insomnie

Psihologul în somn certificat de bord, dr. Jade Wu, afirmă că a avut pacienți care au dezvoltat insomnie cronică pentru că au încercat să "se culce devreme ... doar pentru a se întinde acolo, fără a le fi somn și frustrați pentru că creierele lor erau treze și neliniștite".

 Acest lucru a făcut și mai grea adormirea, motiv pentru care au dezvoltat insomnie cronică.

Culcatul devreme ar putea să aibă un impact benefic emoțional

Culcatul devreme - FOTO: Pexels@Acharaporn Kamornboonyarush

Potrivit unui studiu din 2021 publicat în JAMA Psychiatry, care a implicat 840.000 de persoane, s-a constatat o corelație între ora de culcare și o probabilitate crescută de depresie. În timp ce cei care mergeau la culcare la ora 22:00 și dormeau șapte ore erau cu 23% mai puțin susceptibili să experimenteze depresia, cei care se culcau la miezul nopții și dormeau șapte ore erau cu 23% mai susceptibili să experimenteze depresia.

Vezi și: Impozitarea concediilor medicale, anulată. Senatul a votat în unanimitate eliminarea taxării

Culcatul devreme menține aspectul pielii

Se pare că a te pune la somn cu o oră mai devreme îți poate da pielii o strălucire sănătoasă. Mai mult, lipsa somnului poate avea efecte negative asupra sănătății pielii tale.

Lipsa somnului poate cauza diverse probleme, cum ar fi cercurile întunecate de sub ochi. Cu toate acestea, pielea unei persoane poate părea și mai puțin rozalie când nu doarme suficient.

Lipsa somnului poate duce la o reducere a fluxului de sânge către piele și la un ten mai palid. În plus, anumiți hormoni sunt implicați în timpul somnului. De exemplu, somatotropina (hormonul de creștere umană sau hGH) ajută pielea în mai multe feluri, inclusiv repararea acesteia.

Deoarece organismul începe să secrete hGH după ce adormi, lipsa somnului suficient poate afecta sănătatea și aspectul pielii tale. În plus, absența somnului poate duce la producerea mai multor hormoni ai stresului, așa-numitul "hormon al stresului", cortizol, care poate cauza probleme ale pielii cum ar fi acneea.

Vezi și: Cele trei alimente care distrug creierul. Distrug celulele. Efect înspăimântător

Culcatul devreme ajută la menținerea greutății corporale

Endocrinologul de la Yale Medicine, dr. Brian Wojeck, a remarcat că lipsa somnului suficient poate perturba hormonii cheie (leptina și ghrelin) care sunt legați de apetitul unei persoane. Leptina, care te face să te simți sătul, este eliberată din grăsimea corporală.

Între timp, stomacul este principala sursă de ghrelin, care semnalează foamea creierului. Nivelurile de leptină ale corpului cresc în timp ce cineva doarme. Când o persoană nu doarme suficient, asta poate scădea nivelurile de leptină.

În plus, perturbarea somnului poate determina creșterea nivelurilor de ghrelin ale corpului. Rezultatul final este mai puțin hormonul care te face să te simți plin și mai mult hormonul care îți crește pofta de mâncare, făcându-te mai susceptibil să vrei să mănânci mai mult.

În plus, lipsa somnului poate duce la producerea crescută a cortizolului, care ar putea duce la o stocare mai mare a grăsimilor. Deci, dacă culcarea devreme te ajută să obții cantitatea potrivită de somn, s-ar putea să te ajute și să eviți aceste fluctuații ale hormonilor care afectează greutatea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

alimente calciu foto:freepik@yarunivstudio
EXCLUSIV
Cele mai bune surse de calciu. Alina Epure: Eliminarea nu este o soluție

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel