Ce legătură există între bacteriile orale și hipertensiune

Ce legătură există între bacteriile orale și hipertensiune. FOTO Pexels @ Cedric Fauntleroy
Cele mai afectate de hipertensiune sunt femeile în vârstă.

Un studiu publicat de către Asociația Americană a Inimii, citat de Medical News Today, evidențiază faptul că ar exista o legătură între bacteriile orale și hipertensiunea arterială.

Potrivit autorilor studiului, există un temei pentru cercetări suplimentare pentru a determina relația de cauzalitate între cele două.

Hipertensiunea și microbiomul

Tensiunea arterială este presiunea sângelui care împinge împotriva peretelui arterelor. Este normal ca tensiunea arterială să crească și să scadă pe parcursul zilei, dar dacă aceasta rămâne ridicată, poate cauza probleme de sănătate.

Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) evidențiază faptul că o persoană cu hipertensiune arterială are mai multe șanse de a suferi un accident vascular cerebral sau de a dezvolta boli de inimă. Se estimează că 47% dintre adulții din SUA suferă de hipertensiune arterială, această afecțiune afectând în special adulții în vârstă și femeile.

De asemenea, cercetătorii au remarcat că, în ciuda faptului că există abordări bazate pe dovezi pentru prevenirea și reducerea hipertensiunii, aceasta este încă foarte răspândită. Ca atare, există cercetări continue pentru a înțelege de ce oamenii dezvoltă hipertensiune, dar mai ales cum să abordeze acest lucru.

Cercetătorii au identificat că relația dintre microbiom și riscul de hipertensiune merită să fie investigată în continuare.

Microbiomul este o colecție de microbi - în principal bacterii - care trăiesc în și pe corpul unei persoane. Oamenii de știință găsesc din ce în ce mai multe dovezi că microbiomul joacă un rol în menținerea unei stări de sănătate bune. Există unele dovezi că microbiomul intestinal afectează riscul de hipertensiune al unei persoane. Cu toate acestea, în studiul de față, cercetătorii s-au concentrat pe microbiomul oral și pe relația acestuia cu riscul de hipertensiune.

Peste o mie de participanți la studiu

Cercetătorii s-au bazat pe studiul Buffalo Osteoporosis and Periodontal Disease Study. Ei au analizat datele de la 1.215 femei care au trecut prin menopauză, cu o vârstă medie de 63 de ani când s-au înscris în studiu, între 1997 și 2001.

Atunci când participantele s-au înscris, cercetătorii au prelevat mostre de bacterii orale de sub linia gingivală și le-au măsurat tensiunea arterială. De asemenea, cercetătorii au luat istoricul medical al participantelor și au înregistrat orice medicamente pe care le luau.  La începutul studiului, 40% dintre participanți luau medicamente pentru hipertensiune.

Aproximativ jumătate dintre participanții care nu sufereau de hipertensiune sau nu primeau tratament pentru această afecțiune la momentul inițial au ajuns să primească un diagnostic și un tratament pentru hipertensiune în timpul urmăririi medii de 10 ani.

Vezi și: Cortizolul, hormonul STRESULUI. Ce BOLI ascunde, cauze și tratament: Cote maxime dimineața