Sindromul picioarelor neliniștite: 10 remedii simple
28 apr, 10:35

Picioare
Persoanele care suferă de sindromul picioarelor neliniștite nu-și pot ține picioarele nemișcate, atunci când sunt întinse în pat. Au dorința continuă de a le mișca, zvâcnesc și mișcă picioarele atât de mult încât partenerul de somn se va trezi chiar dintr-un somn profund. Sindromul picioarelor neliniștite (RLS) este cea mai frecventă tulburare de mișcare legată de somn, care afectează unul din zece adulți din S.U.A.

Denumită și boala Willis-Ekbom, RLS este o tulburare senzorială neurologică. Simptomul principal implică un impuls brusc de a mișca picioarele atunci când sunt odihniți. RLS apare mai ales noaptea, când dorm. Senzațiile variază de la furnicături, zvâcniri, senzație de înțepături sau o senzație de sacadare la unul sau la ambele picioare, ceea ce vă determină să mișcați picioarele pentru ușurare.
Deși sindromul picioarelor neliniștite nu cauzează probleme majore de sănătate, poate fi o indicație a unei stări de sănătate existente sau în curs de dezvoltare. Afecțiunea este incomodă și perturbatoare. 
Iată 10 remedii naturale care pot ajuta:

1. Mâncați sănătos! Asigurați-vă că mâncați o dietă sănătoasă, echilibrată, cu alimente integrale, bogată în calciu, magneziu și potasiu, pentru a evita deficiențele de vitamine și minerale și dezechilibrele electrolitice despre care se știe că provoacă sindromul picioarelor neliniștite. Legumele cu frunze verzi, bananele, cireșele, usturoiul, nucile, fasolea neagră, uleiurile de nucă de cocos, măsline și avocado, fructele de mare capturate în sălbăticie și carnea de vită hrănită cu iarbă sunt surse alimentare foarte benefice de consumat. Dacă sindromul picioarelor neliniștite este o cauză continuă a întreruperii somnului, testați-vă nivelul de fier și magneziu.

2. Suplimentele cu magneziu pot fi administrate zilnic cu 30 de minute înainte de culcare, pentru a vă asigura că primiți un aport adecvat și pentru a favoriza un somn odihnitor. Întrebați medicul care este doza potrivită pentru dumneavoastră. Puteți încerca, de asemenea, uleiul de magneziu, un remediu natural la domiciliu pentru mulți predispuși la această afecțiune. De asemenea, încercați să frecați sau să pulverizați ulei de magneziu în mușchii picioarelor în fiecare seară. 

3. Lucerna este un supliment foarte bun care conține toate cele trei minerale vitale: calciu, magneziu și potasiu într-o formă echilibrată, favorizând, astfel, absorbția adecvată. Lucerna contribuie la menținerea bunei funcționări a nervilor și a mușchilor.

G Ad:

4. Evitați zahărul alb, produsele din făină albă, mesele bogate în carbohidrați, fast-food, tutunul și alcoolul - toate acestea putând agrava simptomele afecțiunii. Limitați și aportul de cofeină.

5. Hidratați-vă. Încercați o băutură care reface electroliții, cum ar fi apa de nucă de cocos sau sucul organic de murături, fără aditivi nesănătoși. Sau stoarceți sucul dintr-o felie proaspătă de orice citrice într-un pahar de 8 uncii de apă filtrată de calitate. Adăugați un vârf de sare de mare sau de Himalaya. Se amestecă și se bea când simptomele apar.

6. Încercați o baie de săruri Epsom. Adăugați o ceașcă de sare Epsom (sulfat de magneziu) într-o cadă cu apă caldă și înmuiați-vă corpul cel puțin 15 minute, pentru a relaxa mușchii picioarelor, înainte de a merge la culcare seara.

7. Nu stați picior peste picior sau cu picioarele încrucișate, mai ales dacă sunteți predispus la varice. 

8. Evitați să vă culcați pentru perioade lungi. Urmărirea emisiunilor sau a filmelor la televizor cu ore mari înainte de culcare poate exacerba simptomele. Dacă sunteți predispus să vă treziți noaptea cu disconfort la picioare, culcați-vă doar când sunteți gata să dormiți.

9. Faceți exerciții - Buna circulație și exercițiile fizice sunt vitale pentru sănătatea picioarelor. Evitați să stați sau să stați în picioare pentru perioade lungi de timp. Faceți o pauză: mergeți, săriți sau faceți întinderi de picioare în timpul zilei pentru a îmbunătăți fluxul de sânge, pentru a ușura presiunea și pentru a preveni varicele.

10. Masaj cu ulei de ricin - În timp ce stați, masați ușor uleiul de ricin cald pe piele. Apoi, ridicați picioarele deasupra inimii și relaxați-vă timp de 10 până la 15 minute.

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri