Dieta copiilor, influențată negativ de publicitatea la cereale pentru micul dejun

Cerealele nu au întotdeauna proprietățile afirmate de producători
Copiii vor cere părinților să le cumpere și preferă la micul dejun brandurile de cereale pe care le-au văzut promovate recent la televizor. Un nou studiu demonstrează efectul negativ pe care-l au asupra copiilor reclamele TV pentru cereale cu conținut ridicat de zahăr difuzate în timpul emisiunilor lor preferate.

Obiceiurile alimentare ale copiilor se dezvoltă în anii preșcolari, iar copiii care sunt supraponderali până la vârsta de cinci ani sunt susceptibili să rămână supraponderali în adolescență și ca adulți.

Zahărul, „vinovat” în 13 tipuri de cancer

Cerealele cu conținut ridicat de zahăr sunt promovate foarte mult la televizor. Adoptarea unor obiceiuri alimentare proste, inclusiv consumul excesiv de zahăr, poate duce la obezitate, un factor de risc cunoscut pentru 13 tipuri de cancer. 

Din păcate, mulți copii mici au diete de proastă calitate și consumă prea puține fructe și legume și prea mult zahăr, sare și grăsimi. Un nou studiu condus de Dr. Jennifer Emond, membru al programului de cercetare în controlul cancerului de la Dartmouth's Norris Cotton Cancer Center și profesor asistent în cadrul Departamentului de Științe Biomedicale din cadrul Facultății de Medicină Geisel, atinge o țintă notabilă în numeroasele influențe asupra dietei care duc la obezitate.

Marketingul adresat copiilor

Un factor considerat care contribuie la dieta de slabă calitate a copiilor este marketingul alimentelor sărace din punct de vedere nutrițional făcut direct pentru copii”, spune Emond. „Brandurile se adresează în mod special copiilor în publicitatea lor, știind că ei le vor cere părinților acele produse”.

Până acum, studiile de laborator au arătat că micuții vor cere și preferă brandurile pe care le-au văzut promovate recent la televizor, dar niciun studiu nu a examinat eficacitatea expunerii la TV a anunțurilor despre alimentația copiilor într-o lume reală. Studiul lui Emond se referă exact la acest decalaj.

Am efectuat primul studiu longitudinal în rândul copiilor de vârstă preșcolară pentru a vedea cum expunerea la anunțurile TV pentru cerealele cu conținut ridicat de zahăr influențează consumul ulterior de către copii a cerealelor promovate. Un aspect important și nou al studiului nostru este că am putut să ne uităm la efectele specifice mărcilor. Cu alte cuvinte, publicitatea pentru cerealele „Brand X" se referă la un consum crescut de cereale „Brand X"?

Studiul lui Emond, „Expunerea la publicitatea televiziunii direcționate de către copii și la consumul de prescolari al cerealelor publicate” a fost publicat recent în Jurnalul American de Medicină Preventivă. Lucrarea a calculat expunerea anunțurilor TV la copii, pe baza emisiunilor TV pe care le-au vizionat.

Echipa lui Emond a cumpărat o bază de date publicitară și, de fapt, a numărat, marcă cu marcă, anunțurile de cereale care au difuzat pe programele de televiziune destiate copiilor, pentru fiecare copil care le-a vizionat. Părinții au fost întrebați despre emisiune pe care le-au vizionat copiii și despre ce cereale au consumat în săptămâna pecedentă, și ulterior la fiecare opt săptămâni, timp de un an.

Vor să mănânce ce văd la TV

Am constatat că la copii care au fost expuși la anunțuri TV pentru cereale cu conținut ridicat de zahăr difuzate în programele pe care le-au vizionat probabilitatea să mănânce ulterior cerealele pe care le văzuseră promovare eta mult mai mare”, spune Emond.

Modelele noastre au reprezentat mai multe caracteristici ale copilului, părintelui și gospodăriei și dacă respectivul copilul a mâncat din fiecare marcă de cereale înainte de începerea studiului. Am putut izola efectul expunerii publicității asupra consumului de cereale pentru copii, independent de toți ceilalți factori”. Studiul lui Emond este primul care arată o legătură directă între expunerea copiilor la anunțurile TV pentru cerealele cu conținut ridicat de zahăr și aportul lor ulterior în dietă.

Eforturile de a promova și de a sprijini diete de calitate la o vârstă fragedă sunt importante pentru adoptarea comportamentelor care caracterizează stilul de viață necesar pentru a menține o greutate sănătoasă și pentru a reduce riscul de boli cronice, inclusiv multe tipuri de cancer”, notează Emond.

Probleme pentru părinți

Marketingul orientat către copii al alimentelor bogate în zahăr face ca părinților să fie greu să modeleze obiceiurile alimentare sănătoase la copiii. Este greu de observat uneori. Dar poate fi modificat. Există acțiuni la nivel de politică alimentară care ar putea fi puse în aplicare pentru a reduce expunerea copiilor la marketingul produselor alimentare și îmbunătățirea calității alimentelor comercializate pentru copii, iar noi, ca părinți, avem posibilitatea de a alege televiziuni fără anunțuri pentru copiii noștri și pentru noi înșine”, arată cercetătorul într-un material dat publicității de Dartmouth-Hitchcock Medical Center.

Reducerea comercializării alimentelor cu conținut ridicat de zahăr la copii poate, în cele din urmă, să îmbunătățească calitatea dietei și să reducă riscul de obezitate și de boli cronice în rândul copiilor, la nivelul populației.

Studiul, integral (open acces), poate fi găsit AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel