Cum ar trebui să citești pentru o gândire creativă
28 sep, 10:08
În timp ce citești, creierul procesează limbajul diferit în funcție de împrejurări.

Cercetătorii au descoperit că lectura în compania altei persoane ar putea avea ca rezultat mai multă creativitate, gândire mai integrativă și o mai bună înțelegere.

 

De câteva decenii, neurologii știu că atunci când studiază modul în care creierul procesează limbajul, este important să ții cont de contextul social.

Schimbările în performanța unui individ au loc atunci când se află în prezența altora. Oamenii de știință se referă la aceasta drept teoria facilitării sociale. De fapt, efectele facilitării sociale par a îmbunătăți învățarea și memoria.

 

Studiile anterioare au demonstrat anumite efecte pozitive ale lecturii în compania altor persoane. Acestea includ un impuls sporit, atenție și concentrare. La urma urmei, oamenii sunt cunoscuți ca specii sociale.

Cu toate acestea, ceea ce rămâne neclar este rolul pe care îl joacă contextul social în influențarea capacității oamenilor de a procesa limbajul - în mod specific, modul în care oamenii procesează aspectele semantice și sintactice ale limbajului. Deși semantica este studiul semnificației în limbaj, sintaxa se referă la modul în care cuvintele și propozițiile sunt aranjate pentru a crea propoziții.

Într-un studiu recent, publicat în revista Cortex, un grup de cercetători a aprofundat rolul contextului social în procesarea limbajului.

 

Aceștia au măsurat activitatea creierului a 28 de vorbitori nativi de spaniolă de sex feminin și de sex masculin folosind electroencefalografia. Vârsta medie a participanților a fost de 22,5 ani.

Toți erau dreptaci și aveau o vedere normală. De asemenea, nu au avut antecedente de afecțiuni neuronale sau cognitive sau de administrare de medicamente psihiatrice.

Cercetătorii, de la Universitatea Complutense din Madrid și Institutul de Sănătate Carlos III, din Spania, au folosit o tehnică numită potențialul creierului legat de evenimente. Această tehnică poate studia relația dintre comportamentul lingvistic și procesele psihologice pe măsură ce se desfășoară în timp.

 

 

Evaluarea propozițiilor cu erori


Cercetătorii au oferit participanților propoziții în spaniolă modificate pentru a forma două tipuri de propoziții incorecte. În total, au existat 300 de propoziții incorecte - cu erori semantice sau sintactice - și 100 de propoziții corecte „de umplere”.

Participanții au stat într-o cameră liniștită în fața unui ecran plat. Jumătate dintre ei erau singuri și jumătate erau în compania altei persoane, care stătea la aproximativ 55 de centimetri în dreapta participantului. Această distanță a asigurat că se află în viziunea periferică a participantului.

Frazele au apărut cu litere albe pe un fundal negru. Oamenii de știință au cerut participanților să apese anumite butoane pentru a marca fiecare propoziție ca fiind corectă sau incorectă.


Pe măsură ce oamenii de știință și-au măsurat activitatea creierului, au observat că cei care citesc în compania altei persoane au prezentat activitate în precune, în timp ce cei care citesc singuri nu.

Precuneus este o zonă a creierului responsabilă de fuzionarea informațiilor legate de percepția mediului. Este, de asemenea, implicat în procesarea socială și atențională.

Când participanții citeau cu altcineva prezent, oamenii de știință au detectat activitate electrică specifică, cunoscută sub numele de N400. Această activitate este un răspuns normal al creierului la stimuli semnificativi sau potențial semnificativi.

Semnalele N400 tind să sugereze că o persoană este angajată în rezolvarea problemelor, folosind tactici creative.

 


Ştiri Recomandate

Sistemul de penalizare pentru medicii de familie, cum va fi modificat. Ultima informație de la Guvern


Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri