Riscul de a dezvolta cancer poate fi...
Despre echilibrul dintre viața profesională și cea privată auzim tot timpul, dar e din ce în ce mai dificil să punem în aplicare, mai ales că mulți muncesc multe ore în dorința de a-și realiza cu bine sarcinile și uită complet de propria sănătate.
Așadar, cât de multă muncă este prea multă? În acest articol îți vom prezenta cele 6 efecte dure pe care le are prea multă muncă, dar și un sondaj la care au răspuns cititorii DC Medical în legătură cu orele pe care le petrec zilnic la muncă.
Un studiu recent realizat de Organizația Mondială a Sănătății și Organizația Internațională a Muncii arată că a lucra mai mult de 55 de ore pe săptămână poate avea efecte negative asupra sănătății.
Sigur, există momente în care munca poate fi stresantă, cum ar fi încercarea de a respecta un termen limită important. Dar dacă a lucra mai mult de 55 de ore a devenit norma, s-ar putea să vă confruntați cu epuizarea.
Psihologul Adam Borland a explicat care sunt semnele de avertizare pe care trebuie să le căutați și cum să vă gestionați volumul de muncă.
Pe scurt, da, este dăunător.
În timp ce o săptămână de lucru tradițională este de aproximativ 40 de ore, este foarte nerealistă în zilele noastre. Mulți dintre noi au săptămâni de lucru care depășesc cu mult 40 de ore. Motivele pot include o supraîncărcarea sau lipsa de personal.
Potrivit studiului OMS, muncitul mai mult de 55 de ore poate fi atribuit bolii coronariene, o afecțiune care constă în dureri sau disconfort toracic recurent și accident vascular cerebral.
Potrivit unui sondaj DC Medical realizat recent, cei mai mulți respondenți spun că lucrează peste 8 ore pe zi.
Astfel, potrivit răspunsurilor:
- 21,1% au răspuns că lucrează 8 ore pe zi
- 50,9% au răspuns că lucrează peste 8 ore pe zi
- 27,9% au răspuns că lucrează mai puțin 8 ore pe zi
Votul reprezinta opinia cititorilor DCMedical. Oricine acceseaza site-ul poate vota. Nu este un esantion reprezentativ pentru populatia generala.
Dacă sunteți suprasolicitat, nivelul de cortizol, adică hormonul primar al stresului, crește, ceea ce poate duce la ceață cerebrală, tensiune arterială ridicată și o serie de alte probleme de sănătate.
Semnele că ești epuizat și suprasolicitat:
- Nu dormiți suficient
Somnul îmbunătățește sănătatea fizică și mentală, așa că lipsa somnului poate afecta modul în care faci față stresului, rezolvi problemele sau te recuperezi după o boală.
- Nu mâncați în timpul zilei
Dacă lucrezi prea mult, este ușor să fii absorbit de o sarcină și să uiți să mănânci pe parcursul zilei. A sări peste mese poate face ca nivelul de zahăr din sânge să scadă, ceea ce duce la o energie scăzută și chiar la posibilitatea ca mai târziu în cursul zilei să te înfrupți din alimente nesănătoase.
- Nu faceți exerciții fizice
O anumită formă de exerciții fizice poate ajuta la prevenirea depresiei, la scăderea tensiunii arteriale, la îmbunătățirea colesterolului, la controlul glicemiei și la reducerea riscului de boli de inimă și diabet.
- Neglijezi relațiile cu cei dragi
- Nu vă folosiți zilele de concediu
"Oamenii nu vor să își ia vacanțe pentru că sunt foarte îngrijorați de ceea ce îi va aștepta la întoarcere", spune Dr. Borland.
- Vă îndreptați spre alcool
"Nu este neobișnuit ca oamenii să apeleze la substanțe atunci când se simt copleșiți sau când simt că au nevoie doar să se deconecteze", spune Dr. Borland, potrivit Cleveland Clinic.
Abuzul de substanțe poate duce la o scădere a productivității, la o creștere a leziunilor fizice în timpul serviciului și vă poate afecta capacitatea de concentrare și de focalizare.
Iată câteva semne care ar putea indica faptul că ai putea avea un dezechilibru între viața profesională și cea privată
- Nu mai ai grijă de tine însuți
- Nu te concentrezi pe sănătatea ta mentală
- Munca ta nu mai pare semnificativă
- Îți faci griji în mod constant în legătură cu performanța ta profesională.
- Aveți probleme în a stabili limite între casă și serviciu.
- Vă simțiți singur.
Sfat important! Poate fi dificil să te oprești din lucru, dar având un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată vă va face nu numai mai productivi, ci și mai sănătoși în general. Iată câteva mici modalități prin care puteți atenua stresul de la locul de muncă.
- Stabiliți limite. Stabiliți ce veți face astăzi și la ce oră doriți să terminați
- Stabiliți o rutină
- Renunțați la sentimentul de vinovăție
"Există tendința de a exista sentimente de vinovăție", spune psihologul.
"Amintiți-vă că pentru a fi cea mai bună soție sau soț, părinte sau copil, soră sau frate, trebuie să aveți grijă de voi înșivă", a mai spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.
Riscul de a dezvolta cancer poate fi...
Această metodă simplă ne ajută să...
Această vitamină îți protejează...
Acest tratament învinge cancerul și...
Acesta este unul dintre cele mai...
Acesta este detaliul la care să fii...
Acest truc simplu te scapă rapid de...
Aceste alimente scad semnificativ...