TOP alimente care favorizează căderea părului. Evită-le pe cât posibil
07 mai, 20:43

Alopecia sau căderea părului este o afecțiune care poate fi cauzată nu doar de anumite șampoane, ci și de anumite alimente. 

Păr gras, uscat, lipsit de strălucire...Multe femei se plâng de calitatea părului și încearcă să găsească remedii pentru a-și păstra podoaba capilară. 

Care sunt cauzele căderii părului? 

Alopecia este termenul medical folosit pentru a defini pierderea parțială sau totală a părului. Principalele cauze ale acestei probleme dermatologice sunt: 

1. Ereditatea 

G Ad:

Când această cădere a părului este ereditară, este vorba de alopecie androgenetică.

2. Hormonii

Hormonii joacă, de asemenea, un rol în căderea părului. Multe femei se confruntă cu alopecie în timpul menopauzei, după naștere, un tratament contraceptiv sau o tulburare tiroidiană. Când hormonii feminini scad, hormonii masculini, cunoscuți ca hormoni androgeni, cresc. 

3. Stresul

Stresul este un ucigaș tăcut care poate avea diverse consecințe asupra organismului. De fapt, stresul poate perturba glandele suprarenale și poate determina o creștere a hormonilor masculini. Alopecia poate apărea la persoanele stresate care sunt predispuse la căderea părului.

4. Chimioterapia

Chiar dacă chimioterapia nu duce neapărat la căderea părului, unele protocoale utilizate pot avea această consecință. 

5. Carențele de vitamine

Organismul are nevoie de un set de vitamine, minerale și oligoelemente pentru a funcționa optim. În general, deficiența alimentară responsabilă de alopecie este fierul. Căderea este adesea progresivă și afectează întregul scalp.

Ce alimente ar trebui să eviți? 

Pentru un păr sănătos, este necesară o dietă sănătoasă, care să nu conțină zahăr, amidon sau mercur. Iată ce alimente favorizează căderea părului:

1. Peștele-spadă 

Potrivit unui studiu științific, nivelurile ridicate de mercur pot fi legate de căderea părului. Peștele-spadă este cel mai bogat pește în mercur, urmat de macrou și ton. 

2. Zahărul

Zahărul este otrăvitor pentru organism  și poate afecta funcționarea mai multor organe precum inima, ficatul sau chiar pancreasul. Pentru a avea un păr frumos, este recomandat să reduci aportul de zahăr. 

3. Carbohidrații rafinați și amidonul

La fel ca zahărul, pâinea albă, prăjiturile, produsele de patiserie și alte amidonuri rafinate ar trebui evitate, dacă vrei să-ți protejezi părul. 

4. Alcoolul  

Alcoolul scade nivelul de zinc din organism, un mineral esențial pentru creșterea părului. În acest sens, consumul excesiv de alcool este adesea corelat cu căderea părului. 

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
Crossuri parteneri