Schimbările extreme de temperatură...
În era digitală în care trăim, algoritmii de publicitate online au devenit omniprezenți, determinând o serie de reacții complexe în rândul utilizatorilor, iar impactul lor psihic începe să fie tot mai bine înțeles și dezbatut de specialiști din domeniul sănătății mintale.
Nu de puține ori ni s-a întâmplat doar să ne gândim la ceva sau pur și simplu să povestim cu cineva despre anumite lucruri, iar după câteva minute să observăm pe rețelele sociale sau pe Internet reclame referitoare la acel lucru. Ei bine, acest fenomen a fost studiat de medicii psihiatri.
Conf. univ. dr. Simona Trifu, medic psihiatru la Spitalul Obregia, a subliniat, în exclusivitate la DC MEDICAL, că algoritmii de publicitate online pot afecta în mod semnificativ persoanele cu anumite structuri de personalitate, în special cele cu un nucleu mai paranoid. Conf. univ. dr. Simona Trifu a explicat că indivizii cu această tendință în personalitate sunt rezervați și introvertiți, fiind predispuși să considere reclamele online drept intruzive și o încălcare a spațiului lor intim.
"În momentul în care pacientul devine franc psihotic și ceea ce el crede și simte, este în totală neconcordanță cu realitatea. Fiind o dezvoltare atât de mare a tehnologiei, noi ca specialiști trebuie să avem foarte multă răbdare și nivel de cunoștințe să ascultăm pe îndelete ce crede omul respectiv și chiar noi înșine să știm de unde și până unde anumite lucruri sunt adevărate și unde sunt sincronicități acauzale pe care un pacient de psihiatrie blurează interpretări franc delirante și lucruri neconcordante cu realitatea.
Există structuri de personalitate cu un nucleu mai paranoid care nu sunt de acord. Prin definiție, astfel de oameni sunt rezervați, introverți, doresc să nu le fie încălcat spațiul intim.
Vezi și: Cei trei S care ne afectează creierul. Vlad Ciurea: E ca un bumerang
Prin astfel de manevre prin care Google nu face decât să își facă reclamă, cineva cu o structură paranoidă consideră intruzivă reclama și dacă nu este vorba de o boală sau o discuție și încerci să aduci contraargumente, omul rămâne cu convingerea că i s-a încălcat spațiul personal. Mi s-a oferit o informație înainte ca eu să o cer", a explicat conf. univ. dr. Simona Trifu, medic psihiatru la Spitalul Obregia, în exclusivitate la DC MEDICAL.
Pe lângă impactul asupra individului, există și o preocupare crescută în comunitatea psihiatrică cu privire la modul în care algoritmii de publicitate online pot influența sau chiar exacerba tulburările psihice preexistente, cum ar fi tulburarea paranoidă de personalitate sau tulburările psihotice.
De asemenea, acești algoritmi ridică întrebări legate de confidențialitatea datelor și autonomia individuală, întrucât utilizatorii pot simți că sunt urmăriți și analizați fără consimțământul lor explicit.
Vezi mai multe în VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.
Schimbările extreme de temperatură...
Pacienții cu dizabilități, abandonați...
Uite trucul simplu care îți usucă...
Acesta este unul dintre cele mai...
Acesta este detaliul la care să fii...
Aceste alimente scad semnificativ...
A început sezonul accidentelor pe...
Multitasking-ul poate părea eficient,...