Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Colesterol: 15 ponturi cum să-l țineți sub control
14 aug, 07:31
O dietă sănătoasă, cu multe fructe și legume, cât mai puțin stres și respectarea indicațiilor medicului mențin colesterolul în limite normale.
Masă copioasă

Colesterol, control. Un colesterol scăzut înseamnă un risc scăzut de boli de inimă. Ca să-l mențineți sub control, specialiștii recomandă câteva soluții. Prima sugestie ar fi schimbarea dietei și a stilului de viață. Deși luați un medicament care să vă scadă nivelul de colesterol, dieta și exercițiile fizice în plus pot duce la o sănătate optimă a inimii și vaselor de sânge, potrivit onhealth.

Recomandările:

1. Controlați porția la o masă - o modalitate de a controla ce înseamnă o porție de mâncare este mâna: o mână are aproximativ dimensiunea unei porții.

2. Multe fructe și legume – mai multe porții pe parcursul zilei pot ajuta la scăderea colesterolului „rău", a tensiunii arteriale ridicate și la pierderea de kilograme.

3. Mâncați pește – este foarte bun pentru sănătatea inimii pentru că are este bogat în acizi grași omega-3 sănătoși și sărac în grăsimi saturate. Acizii grași omega-3 ajută la scăderea trigliceridelor din sânge. Nu-l consumați prăjit.

4. Cereale integrale la prima oră - au fibre și carbohidrați complecși care vă ajută să vă simțiți plini pentru mai mult timp.

5. Nuci - conțin multe grăsimi mononesaturate; scad colesterolul „rău" și mențin colesterol „bun"; nu mai mult de o mână de nuci deoarece au multe calorii, mai ales dacă sunt acoperite cu zahăr sau ciocolată.

6. Grăsimile nesaturate protejează inima - nevoile noastre zilnice de grăsime înseamnă doar aproximativ o treime din caloriile noastre zilnice. Grăsimile nesaturate se găsesc în uleiuri de canola, măsline și de șofran. Cele saturate - unt și ulei de palmier.

7. Mai multă fasole, mai puțini cartofi - cerealele integrale precum fasolea, quinoa, pastele din grâu integral și orezul brun au un conținut mare de fibre care scad colesterolul; în schimb, carbohidrații din produse de patiserie, orez alb, pâine albă și cartofi cresc rapid nivelul de zahăr din sânge.

8. Sport - exercițiile fizice îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară și mențin o greutate corporală optimă.

9. Și o plimbare ajută - plimbările scurte sunt mult mai bune decât nicio plimbare.

10. Mișcare acasă - orice fel de activitate cardiovasculară este benefică inimii, dar discutați cu medicul vostru de familie înainte. Activitățile simple care pot fi de folos includ grădinăritul, dansul, urcatul scărilor, chiar și treburile casnice.

11. Program de gestionare a colesterolului - adoptați un program de control al colesterolului și vedeți ce vă face bine; verificați etichetele alimentare și faceți mișcare (diverse exerciții fizice) în timpul săptămânii. Citiți etichetele produselor - gestionarea colesterolului începe la magazinul alimentar, potrivit celor de la onhealth. Citiți etichetele nutriționale, verificați dimensiunile de servire.

12. Mâncarea în oraș – aveți grijă la cantitate, calitate, dar și la sare, calorii și grăsimi saturate ascunse. Alegeți mâncăruri fierte, coapte, aburite și la grătar, nu prăjite.

13. Cât mai puțin stres - stresul poate crește tensiunea arterială, iar asta poate duce la boli ale inimii și vaselor de sânge. Încercați meditația și exercițiile de relaxare.

14. Slăbiți - pierderea în greutate atunci când sunteți obezi scade tensiunea arterială ridicată, colesterolul și trigliceridele, dar și riscul de accident vascular cerebral și boli de inimă. O greutate corporală optimă pune mai puțin stres asupra inimii, pe articulații și ligamente.

15. Urmați sfaturile medicului - controlați-vă colesterolul prin verificări regulate ale medicului, exerciții fizice și alegeri alimentare sănătoase.


Ştiri Recomandate

Tratamentul pentru hepatita C trebuie continuat, finalizați negocierile! Apel APAH-RO
Atacul de la Spitatul de Psihiatrie Săpoca: Starea pacienților, doi au prognostic prost
Sindromul inimii frânte te îmbolnăvește de cancer? Studiu
Bolile de inimă, cinci factori de risc de care habar nu ai
Comentarii