Cele mai nocive alimente pentru artere. Le înfundă, provoacă boli cardiace sau AVC

artere - FOTO: Freepik@easyedit1
Alimentele nocive pentru artele le consumăm aproape zilnic. Astfel, ne dublăm riscul de a dezvolta ateroscleroză care duce la boli cardiovasculare.

Ceea ce mâncăm are un impact major asupra sănătății noastre. Din nefericire, multe dintre alegerile noastre ne slăbesc organismul. Medicii trag un semnal de alarmă asupra celor mai nocive alimente pentru sănătatea arterelor.

Ce este ateroscleroza

Arterele înfundate sau ateroscleroza reprezintă o acumulare de plăci în artere. Placa este o combinație de acumulări fibroase și grase care pot îngusta arterele. Arterele înfundate restricționează circulația oxigenului și a sângelui în întregul corp. Anumite alimente, în special cele care cresc nivelul de zahăr din sânge sau au un conținut ridicat de colesterol rău, pot crește riscul de artere înfundate.

Arterele înfundate pot fi periculoase. Dacă ai artere înfundate, poți experimenta dureri în membre sau o circulație slabă. Arterele înfundate pot duce la afecțiuni precum atacuri de cord, boli de inimă, boală arterială periferică și accident vascular cerebral. Chiar dacă sunt cunoscute în principal pentru efectele lor negative asupra sănătății inimii, arterele înfundate pot apărea oriunde în corpul tău.

Vezi și: Ingredientul care activează nutrienții din legume. E o sursă de sănătate. Cum trebuie să le gătești

Arterele înfundate, cauze

Se crede că arterele înfundate sunt cauzate de diferiți factori, inclusiv tensiune arterială ridicată, zahăr din sânge și colesterol. Anumite alimente pot crește tensiunea arterială, zahărul din sânge și colesterolul și, în consecință, pot duce și la artere înfundate. Alți factori, precum exercițiul fizic și fumatul, pot, de asemenea, crește probabilitatea de a avea artere înfundate.

Alimentele care înfundă arterele

Alimente sănătoase vs. alimente nesănătoase - FOTO: Freepik

Alimentele care înfundă arterele sunt de obicei bogate în grăsimi saturate și colesterol. Acestea pot conține, de asemenea, mult zahăr și carbohidrați simpli, precum pâinea albă. De obicei, nu este vorba doar despre un singur tip de aliment, ci despre combinația care afectează negativ sănătatea arterelor și a inimii.

Cardiologul Regina Druz de la Universitatea Hofstra și Spitalul Episcopului St. John afirmă că "grăsimile saturate din carne, în special atunci când sunt combinate cu carbohidrați, par să aibă un efect dăunător asupra sănătății inimii", potrivit Live Strong.

Anterior, alimentele bogate în grăsimi saturate și colesterol erau considerate principalele vinovate pentru arterele înfundate. Un editorial din 2017 în Jurnalul Britanic de Medicină Sportivă discută despre cum alte alimente, precum carbohidrații și zahărul, pot contribui, de asemenea, la arterele înfundate.

Produse fast-food, precum cartofi prăjiți, pui prăjit și pizza. Ar trebui să consumi acestea în mod moderat. Încearcă și variante mai sănătoase, precum cartofii dulci la cuptor în loc de cartofi prăjiți în ulei.

Vezi și: Obiceiul care te poate ucide. E un necaz comun. Vasele de sânge explodează

Produse precum cereale, pâine, paste făinoase și prăjituri. Poți opta pentru versiuni mai sănătoase integrale ale acelorași produse. Grăsimile saturate sunt principalele tipuri de grăsimi care înfundă arterele. Cu toate acestea, nu toate grăsimile saturate sunt la fel.

Grăsimile saturate din carne sunt mai susceptibile să cauzeze boli cardiovasculare decât cele din produse lactate, de exemplu. Carnea slabă și produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi pot fi cele mai bune versiuni ale acestor produse de consumat. Încearcă întotdeauna să folosești ulei de măsline și alte grăsimi sănătoase în loc de unt când este posibil.

Alimente zaharoase, precum bomboanele, băuturile răcoritoare, sucurile îndulcite și biscuiții. Chiar și anumite produse de mic dejun, precum cerealele îndulcite, pot fi dăunătoare în exces. În schimb, încearcă să consumi mai multe zaharuri naturale, precum cele găsite în mango sau ananas.

Prea multe ouă. Ouăle sunt alimente sănătoase, dar ar trebui consumate în mod moderat. Asociația Americană a Inimii recomandă un ou pe zi ca parte a unei diete sănătoase. Mult mai mult de un ou pe zi ar putea fi dăunător pentru sănătatea inimii tale.

Majoritatea oamenilor pot consuma aceste alimente în mod moderat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Crossuri externe

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel