Ce este numărul de urgență 113 și cum funcționează. Tot ce trebuie să știi. Etapele de transmitere prin SMS a URGENȚEI

Foto: Pexels @Tima Miroshnichenko
Ce este numărul de urgență 113 și cum funcționează. Gestul unei fetițe de 10 ani a fost aplaudat de echipajele de salvare.

O fetiță din Oradea, în vârstă de 10 ani, a sunat la 112 spunând că fratele ei nu se simte bine și a vomat, iar în urma dialogului cu operatorul de la 112 s-a aflat că părinții ei sunt surdomuți. Încrezătoare și stăpână pe sine le-a spus operatorilor, ca un om mare, care este starea lui de sănătate. Le-a mărturisit că părinții ei sunt persoane cu deficiențe de auz și vorbire. Iar ca fratele ei să primească ajutorul medical cât mai repede, a apelat ea la Serviciul de urgență.

Gestul fetiței a fost aplaudat de echipajele de salvare.

Vezi dialogul dintre fetiță și operatorul 112 AICI

Ei bine, 112 nu este singurul număr de urgență.

113 este numărul la care pot apela cei cu deficiente de auz sau vorbire.

 

Instrucţiuni privind modul de transmitere a urgenţelor prin mesaje scurte SMS la numărul 113, de către persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire

 

"Prezenta Instrucţiune descrie modul de transmitere a urgenţelor către Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) prin mesaje scurte de tip SMS transmise la numărul 113, asociat unui apel de urgenţă la 112.

Instrucţiunea se adresează tuturor persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire care au dreptul legal de a transmite urgenţe la numărul 113 prin mesaje scurte de tip SMS, asociate unui apel de urgenţă la 112.

Are dreptul legal de a comunica prin SMS la numărul 113 persoana cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire care s-a înregistrat în prealabil în baza de date a SNUAU (denumită în continuare Persoana), aplicând “Procedura operaţională pentru înregistrarea în baza de date a SNUAU a persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire şi a numerelor de telefon de la care acestea pot apela “Serviciul de urgenţă 112” prin mesaje scurte (SMS) transmise la numărul 113” disponibilă pe site-ul www.112.ro.

 

ETAPELE DE TRANSMITERE A URGENŢEI PRIN SMS LA 113


A. Persoana aflată într-o situaţie de urgenţă iniţiază un apel la numărul 112 de pe un telefonul mobil înregistrat în Baza de date a SNUAU.

- Operatorul 112 răspunde la apel, apoi închide apelul fără a iniţia un dialog, cunoscând faptul că apelantul are deficienţă de auz şi/sau vorbire, în urma înregistrării acestuia în Baza de date a SNUAU.
- Prin acest apel, Sistemul 112 recepţionează informaţiile de localizare a telefonului mobil (zona de unde se efectuează apelul de urgenţă) la nivel sector/celulă (cell ID), precum şi datele de identificare ale apelantului, în situaţia în care acesta deţine servicii de telefonie mobilă în baza unui abonament.

B. După ce apelul la 112 a fost preluat de către operatorul 112, Serviciul de urgenţă va transmite un mesaj de tip SMS, cu următorul conţinut: "TRIMITETI SMS LA 113 CU URGENTA SI ADRESA INCIDENTULUI".

C. Persoana aflată în situaţia de urgenţă transmite prin SMS la 113 datele solicitate despre tipul urgenţei şi adresa acesteia (adresa exactă), răspunzând la mesajul primit, direct sau
printr-un mesaj nou creat

Model conţinut mesaj: tip urgenţă str...... nr.... bl... sc... et... ap.... localitate........ judeţ ............

Exemplu TIP URGENŢĂ:

- dureri in piept 

- copil cu febra mare

- vecini agresivi

- furt din apartament

- incendiu

Ce trebuie să știi la transmiterea urgenţei prin SMS la 113:


- urgenţa trebuie descrisă cât mai scurt, dar şi cât mai exact;
- este recomandat să nu se folosească diacritice (ă, î, ş, ţ,â), pentru a nu îngreuna modul de scriere a mesajului de urgenţă.
- fiecare model de telefon mobil are un meniu specific pentru transmiterea / recepţionarea mesajelor de tip SMS şi funcţie de acesta trebuie utilizat pentru transmiterea/ recepţionarea mesajelor către 113.

D. După primirea mesajului cu descrierea urgenţei şi adresa incidentului, Serviciul de urgenţă va transmite Persoanei aflată în situaţia de urgenţă un mesaj de tip SMS cu următorul conţinut: "MESAJ RECEPTIONAT. RAMANETI DISPONIBIL PENTRU CONTACT PRIN SMS”

După acest mesaj, este posibil să primiţi în continuare SMS-uri de la Serviciul de urgenţă cu sfaturi şi/sau întrebări suplimentare la care trebuie să răspundeţi cât mai repede şi concis
prin SMS la 113.

Sfaturile/întrebările suplimentare au rolul de a lămuri aspecte importante cu privire la urgenţa pe care dumneavoastră aţi anunţat-o prin SMS la 113 şi totodată au rolul de a vă proteja pentru a nu vă expune la pericolul generat de situaţia semnalată.

Datele raportate prin SMS la numărul 113 cu referire la tipul urgenţei şi a locaţiei sunt transmise către dispeceratele specializate de intervenţie, pentru alocarea în cel mai scurt timp
a resurselor necesare soluţionării urgenţei semnalate.

 

ATENTIE!

În baza prevederilor art.32 alin. (1), litera a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare (Legea 160/2008 şi Legea 132/2015) „Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:

a) apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei” .
În baza OUG mai sus menţionat, pentru persoana înregistrată, transmiterea şi recepţionarea SMS-urilor la numărul 113 sunt gratuite.

Totodată, garantarea transmiterii mesajelor de tip SMS este în responsabilitatea operatorului de telefonie mobilă", potrivit sts.ro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?
pixel