O bacterie din intestin ar putea reduce riscul de boli de inimă

Bacterii
Oamenii de știință au descoperit că una dintre bacteriile bune din intestinul uman are potențialul de a reduce riscul de boli de inimă.

Activitatea bacteriilor din intestine reduce producția unei substanțe chimice care duce la înfundarea arterelor. După ce este fabricată în intestin, această substanța chimică intră în fluxul sanguin și călătorește spre ficat, unde este transformată în forma sa cea mai dăunătoare.

Cercetătorii Universității de Stat din Ohio au urmărit comportamentul bacteriilor dintr-o familie de proteine ​​care ar putea explica modalitățile prin care organismele bune intestinale pot contribui la sănătate. În esență, acești microbi concurează cu bacteriile rele pentru accesul la aceiași nutrienți din intestin - și dacă bacteriile bune câștigă, pot preveni problemele de sănătate care pot rezulta din modul în care organismul metabolizează alimentele.

Este nevoie de studii suplimentare, dar oamenii de știință văd potențialul ca acest microb, Eubacterium limosum, să fie utilizat în scopuri terapeutice în viitor. Cercetările anterioare au arătat deja că bacteria este „bună”, deoarece calmează inflamația în intestin.

Cercetarea apare online și va fi publicată într-o ediție viitoare a Jurnalului de Biologie Chimică.

Studiul integral, aici.